PENGARUH EXPERIENTIAL MARKETING DAN EXPERIENTIAL VALUE TERHADAP CUSTOMER SATISFACTION (Survei pada Mahasiswa FIA Bisnis 2013/2014 Pengguna Android Samsung)

Authors

  • Nadya Rosanti

Abstract

This study aims to determine the effect of experiential marketing and experiential value on customer satisfaction on student FIA Business 2013/2014 Samsung Android users. This type of research is explanatory research. The samples in this study were 85 student FIA Bisnis 2013/2014 Samsung Android users. Methods of data collection by questionnaire. Data analysis using descriptive analysis and path analysis. The statistic results showed that there were significant impact between experiential marketing to experiential value that is shown by the probability value (sig) of 0.000 (p <0.05); there was significant impact between experiential marketing to customer satisfaction is shown by the probability value (sig) of 0.000 (p <0.05) and a significant impact between experiential value to customer satisfaction as shown by the value of the probability (sig) of 0.000 (p< 0.05). Based on the results of the statistical tests were be able to explain the experiential marketing and experiential value if applied seriously be able to create customer satisfaction. Keywords: Experiential Marketing, Experiential Value, Customer Satisfaction ABSTRAK Tujuan dari penelitian untuk mengetahui pengaruh experiential marketing dan experiential value terhadap customer satisfaction pada mahasiswa FIA Bisnis 2013/2014 pengguna Android Samsung..Jenis penelitian yang digunakan adalah explanatory research atau penelitian penjelasan. Sampel dalam penelitian ini sebanyak 85 orang mahasiswa FIA Bisnis 2013/2014 pengguna  Android Samsung.Metode pengumpulan data dengan kuesioner. Digunakan analisis deskriptif dan analisis path .  Hasil analisis statistik menghasilkan pengaruh yang signifikan antara experiential marketing terhadap experiential value yang ditunjukkan dengan nilai probabilitas (sig) sebesar 0,000 (p<0,05); terdapat pengaruh signifikan antara experiential marketing terhadap customer satisfaction yang ditunjukkan dengan nilai probabilitas (sig) sebesar 0,000 (p<0,05) dan terdapat pengaruh yang signifikan antara experiential value terhadap customersatisfaction yang ditunjukkan dengan nilai probabilitas (sig) sebesar 0,000 (p<0,05). Berdasarkan dari hasil uji statistik tersebut dapat menjelaskan experiential marketing dan experiential value apabila diterapkan secara serius dapat menciptakan customer satisfaction. Kata kunci : Experiential Marketing, Experiential Value, Customer Satisfaction

Downloads

Published

2014-11-14

Issue

Section

Articles