STRATEGI COVERAGE, DISTRIBUTION, MERCHANDISING, PROMOTION SEBAGAI UPAYA PENINGKATAN SALES FORCE DAN REVENUE (Studi Kasus Pada PT. Telekomunikasi Seluler Cabang Malang)

Authors

  • Dyasc Achmad Hardha Raka

Abstract

The purpose of this research is to clarify the application of the marketing strategies used by management to implement Coverage, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP) strategies as the basis for management decision in an effort to increase sales force performance and revenue. The influence of Coverage, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP) strategies on increasing sales force performance and revenue could look at a very significant sales sector. The locus of this research is PT Telekomunikasi Seluler Branch Malang. This research uses qualitative descriptive study with the case study approach. Data collection techniques used in this research is the observation, interviews, and documentation as well as the method of data analysis data reduction, data display, drawing conclusion validity checking and eventually research using the Kredibility Test. The results of this research indicate that PT Telekomunikasi Cellular Branch Malang implements Coverage strategies, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP). This strategy becames one of the main stratrgies done by PT Telkomsel to attract consumer interest. The company determines the first products offered, selection of the appropriate outlet, until finally on the evaluation of the activities of all four strategies Coverage, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP).Keywords: Strategy, Corporate, Sales Force, RevenueABSTRAK Tujuan penelitian ini adalah untuk menjelaskan penerapan strategi pemasaran yang digunakan oleh manajemen dengan menerapkan strategi Coverage, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP) sebagai dasar keputusan manajemen sebagai upaya peningkatan kinerja sales force dan revenue. Pengaruh strategi Coverage, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP) terhadap peningkatan sales force dan revenue bisa terlihat pada sector penjualan yang sangat signifikan. Objek penelitian yang dilakukan oleh peneliti adalah PT. Telekomunikasi Seluler Cabang Malang. Jenis penelitian ini menggunakan penelitian deskriptif kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah observasi, wawancara, dan dokumentasi serta metode analisis data mengguakan reduksi data, data display, conclusion drawing dan akhirnya pengecekan keabsahan penelitian menggunakan Uji Kredibility. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa PT. Telekomunikasi Seluler Cabang Malang menggunakan strategi Coverage, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP). Strategi ini menjadi hal pokok yang dilakukan oleh PT. Telkomsel untuk menarik minat konsumen. Perusahaan menentukan terlebih dahulu produk yang ditawarkan, pemilihan outlet yang sesuai, sampai akhirnya pada evaluasi dari semua empat kegiatan strategi Coverage, Distribution, Merchandising and Promotion (CDMP). Kata Kunci : Strategi, Perusahaan, Sales Force , Revenue

Downloads

Published

2014-05-12

Issue

Section

Articles