PERSEPSI USER TERHADAP DESAIN WEBSITE eCommerce (Studi Pada Pengguna Website JKM Store)

Authors

  • Rizky Demmy Pratama

Abstract

This study aims to describe the dimensions of, appearance, navigation, content, shopping process in the user 's perception of eCommerce website design on the website JKM Store, type of research used in this study is a descriptive study. This research was conducted in the village of Malang Talok with www.jualkaosmusik.com website research object variable used is the Appearance, Navigation, Content, Shopping Procces. Methods of data analysis using descriptive statistical analysis and data analysis technique used is the frequency distribution data were processed by a computer program SPSS for Windows version 19.00. The results showed that the appereance of the main features on the website gives a good impression on visitors as a support to increase consumer interest. Navigation makes it easy for the search process in finding the desired visitors on the website. Content comprehensive information and support regarding appropriate product images to guarantee that consumers will get some form of complete and real information. shopping process can be seen that the expenditure on the JKM website quite efficiently store, providing convenience and security of shopping process. Keywords: eCommerce, desain website, websiteAbstrak Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan mengenai dimensi, appearance, navigation, content, shopping process dalam persepsi user terhadap desain website eCommerce pada website JKM Store, Jenis  penelitian  yang  digunakan  dalam  penelitian  ini  adalah  penelitian deskriptif. Penelitian  ini  dilakukan  di Desa Talok Kabupaten Malang dengan Obyek penelitian website www.jualkaosmusik.com variabel yang digunakan adalah Appearance, Navigation, Content, Shopping process. Metode analisis  data menggunakan analisis statistik deskriptif dan Teknik analisis data yang digunakan yaitu distribusi frekuensi Data diolah dengan program komputer SPSS For Windows versi 19.00. Hasil  penelitian  menunjukkan  bahwa appereance fitur utama pada website memberikan kesan yang baik pada pengunjung  sebagai penunjang untuk meningkatkan minat konsumen. Navigation memudahkan untuk proses penelusuran pengunjung dalam mencari yang diinginkan pada website. Content informasi yang lengkap serta dukungan mengenai gambar produk yang sesuai memberikan jaminan bahwa konsumen akan mendapatkan suatu bentuk informasi yang lengkap dan nyata. shopping process dapat diketahui bahwa proses belanja pada website JKM store cukup efisien, memberikan kemudahan proses belanja dan jaminan keamanan. Kata kunci : eCommerce, desain website, website

Downloads

Published

2014-04-04

Issue

Section

Articles