BRAND IMAGE BATU NIGHT SPECTACULAR (BNS) DI KALANGAN FANS

Authors

  • Risa Afni Masrida

Abstract

Marketing strategy is a promotional tool that should be intregated periodically to achieve company goals, one of them in building brand image. The use of onlines social media, specially fanpage facebook is one way taht are currently popular in creating the company brand image. Fanpage Batu Night Spectacular (BNS) was chosen as the object of research because one of the Batu city’s tourist fanpage has increased by massive fans. The number of sample that are used is 91 respondents. The data used is the primary data from a live interview and questionnaire then the secondary data is from the fanpage and documentation. Variable of using fanpage continuity and content fanpage are free variables. The result of this research are each free variables has a significant influence on the bound variable, brand image. The content fanpage being the most variable fanpage dominant influence in building the brand imageof BNS among fans. Suggestions for futher research are able to expand the range of variables such as layout fanpage and increase tourism visit. Keywords: Fanpage, BNS, Kontinuitas, Content, FansABSTRAK Strategi pemasaran merupakan suatu alat promosi yang harus diintregasi secara berkala untuk mencapai tujuan perusahaan, salah satunya dalam membangun brand image. Penggunaan media sosial online, khususnya fanpage facebook adalah salah satu cara yang sedang populer dalam menciptakan brand image perusahaan. Fanpage Batu Night Spectacular (BNS) dipilih sebagai objek penelitian karena salah satu fanpage wisata di Kota Batu yang memiliki peningkatan fans yang massive. Jumlah sampel yang digunakan sejumlah 91 responden. Data yang digunakan ialah data primer dari wawancara langsung dan kuesioner serta data sekunder dari akun fanpage dan dokumentasi. Variabel kontinuitas penggunaan fanpage dan content fanpage menjadi variabel bebas. Hasil dari penelitian ini ialah masing-masing variabel bebas tersebut memiliki pengaruh yang signifikan terhadap variabel terikat, brand image. Adapun content fanpage menjadi variabel yang paling dominan pengaruhnya dalam membangun brand imgae BNS di kalangan fans. Saran bagi penelitian selanjutnya ialah dapat memperluas jangkauan variabel seperti layout fanpage dan peningkatan kunjungan wisata. Kata Kunci: Fanpage, BNS, Kontinuitas, Content, Fans

Downloads

Published

2014-02-27

Issue

Section

Articles