PENGARUH MOTIVASI KERJA DAN KOMUNIKASI INTERNAL TERHADAP KUALITAS PELAYANAN (Studi pada Karyawan Eco Green Park, Batu)

Authors

  • Mirza Ratnasari
  • Fransisca Yaningwati
  • Maria Goretti Wi Endang N.P

Abstract

This study aims to explain the influence of work motivation and internal communication towards the quality of  service (the study on the employee Eco Green Park, Batu). The method used is the explanatory research method, data collection tool uses questionnaire distributed to the employees of Eco Green Park.  The subjects were employees of Eco Green Park amounted 125 employees, and can be determined number of samples of 56 respondents. Data collection done through the distribution of the questionnaire that has been tested validity and reliability. The data analysis uses the descriptive analysis and the multiple linear regression analysis. Based on the result of multiple linear regression analysis shows that the Work Motivation variable and Internal Communication variable have a significant effect simultaneously and partially on the Quality of Service. Keywords : Work Motivation, Internal Communication, Quality of Service. ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan pengaruh motivasi kerja dan komunikasi internal terhadap kualitas pelayanan (studi pada karyawan Eco Green Park, Batu). Metode yang digunakan adalah metode penelitian explanatory, alat pengumpulan data menggunakan kuesioner yang dibagikan kepada karyawan Eco Green Park. Subjek penelitian ini adalah karyawan Eco Green Park yang berjumlah 125 karyawan dan ditentukan jumlah sampel sejumlah 56 responden.  Pengumpulan data dilakukan melalui penyebaran kuesioner yang telah diuji validitas dan realibilitasnya. Analisis data menggunakan analisis deskriptif dan analisis regresi linier berganda. Berdasarkan hasil analisis regresi linier berganda menunjukkan bahwa variabel motivasi kerja dan variabel komunikasi internal memiliki pengaruh yang signifikan secara simultan dan parsial terhadap kualitas pelayanan.Kata Kunci: Motivasi Kerja, Komunikasi Internal, Kualitas Pelayanan.

Downloads

Published

2016-02-17

Issue

Section

Articles