PENGARUH ATRIBUT PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (Survei pada Pengunjung Malang Plasa yang Membeli Smartphone Samsung Seri Galaxy)

Authors

  • Fahmi Agus Fahruddin
  • Achmad Fauzi
  • Edy Yulianto

Abstract

Company must have a special produk for have a goal, product is      the product must have a differentiator between similar products are sold that the product will explode in the market and hunted by the prospective buyer, the manufacture of products need ideas that are creative and innovative, in a product is certainly there differentiating product attributes have similar products, for example Samsung, in addition to sellng electronic products Samsung is also known as the king of android smartphones today that have the attributes attractive products. The research aims to examine: the effect of  Attributes  which  consists  of  Brand, Packaging, Warranties, and Service,  jointly   and  partially to the Purchase Decision, and a variable that has a dominant influence on the Purchase Decision. This Research conducted in Malang Plasa with 116 respondents. Data collection techniques with questionaire, analysis of data using multiple linear regression, the type of study explanatory research. Results of multiple liinear regresion analysis showed the variables Product Attributes consisting of Brands, Packaging, Warranty, and Service together and partially has a positive and significant influence on the purchase decision Samsung Galaxy Series. Variables that have a dominant influense the Structure of Purchase Decision variables Samsung Galaxy Series is Warranty.

Keywords : Product Attributes, Purchase Decission

ABSTRAK

Sebuah perusahaan harus memiliki spesial produk untuk mencapai kesuksesan, produk tersebut harus memiliki pembeda antara produk sejenis yang dijual sehingga produk tersebut akan meledak di pasaran dan diburu oleh para calon pembeli, pembuatan produk membutuhkan ide-ide yang kreatif dan inovatif, dalam suatu produk tentunya terdapat atribut produk yang memilki pembeda dengan produk sejenis, contohnya Samsung, selain menjual produk elektronik Samsung dikenal juga sebagai rajanya smartphone android masa kini yang memiliki atribut produk yang menarik. Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengetahui : pengaruh varibel Atribut Produk yang terdiri dari Merek, Kemasan, Jaminan, dan Pelayanan, secara bersama-sama dan parsial terhadap Keputusan Pembelian, dan variabel yang mempunyai pengaruh dominan terhadap Keputusan Pembelian. Penelitin ini dilakukan di Malang Plasa dengan 116 orang responden. Teknik Pengumpulan datanya dengan angket, analisis datanya menggunakan regresi linier berganda, jenis penelitian eksplanatori research. Hasil analisis regresi linier berganda menunjukkan variabel-variabel Atribut Produk yang terdiri dari Merek, Kemasan, Jaminan, dan Pelayanan secara bersama-sama dan secara parsial mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian Samsung Seri Galaxy. Diketahui  juga  variabel yang mempunyai pengaruh dominan terhadap variabel Struktur Keputusan Pembelian Samsung Seri Galaxy adalah variabel Jaminan.

Kata Kunci : Atribut Produk, Keputusan Pembelian

Downloads

Published

2015-10-26

Issue

Section

Articles